Gammelelev-weekender

Forårsfesten og Julefrokosten

Hvert år afholder vi to gammelelevweekender på Rødding Højskole. Det er elevforeningens Generalsekretærer som afholder de to weekender.
En Forårsfest i starten af marts og en Julefrokostweekend i starten af november.
Formålet med disse to weekender er at skabe bro mellem den årgang, som går på skolen, og de tidligere elever. Det giver de nuværende elever en indsigt i det fantastiske gammelelev-netværk de møder, når de stopper på Rødding Højskole og kommer ud på den anden side.

Vejledningsweekenden har særlig fokus på at vejlede den årgang, som går på skolen, i uddannelsesvalg. Det vil sige, at eleverne om fredagen får muligheden for at blive vist rundt på deres drømmeuddannelse af tidligere elever fra Rødding Højskole. Om lørdagen vil der være workshops om fx udvekling eller praktik, som også er planlagt af tidligere elever.

Vil du være planlægger?

Generalsekretærene nedsætter, før hver weekend, en planlæggergruppe bestående af tidligere elever.
Planlæggerholdet mødes til en planlægningsweekend på Rødding Højskole nogle uger inden selve weekenden afvikles. Her har man muligheden for at møde nogle andre engagerede tidligere Rødding-elever, få indflydelse på weekendens tema, finde på sjove lege og vanvittige poster. Så hvis du har lyst til at være med på planlæggerholdet, så kan du kontakte Generalsekretærerne for mere information.